Boktips til Mammutsalget 2018

Den 12. til 24. februar er det Mammutsalg igjen. Som vanlig, er jeg nærmest som en unge på juleaften når det gjelder Mammutsalget, rett og slett fordi det er mange spennende bøker på salg. For å si det slik; hvordan er det mulig for bokormer (og bokdrager) å motstå fristelsen av boksalg? Jeg bare sier det. Selv har jeg forhåndsbestilt de bøkene jeg var interessert i, men siden ikke alle bokhandlere kjøper inn alle bøkene, får jeg vente i spenning og se hvor mange av bøkene jeg faktisk får tak i.

Uavhengig av forhåndsbestillingen jeg har lagt inn, tenkte jeg at jeg i dag ville poste en liste for de som var på jakt etter tips om hvilke bøker som kan anbefales av de som er på Mammutsalget.



Her er min liste av boktips, skrevet opp med nummer og pris.


Skjønnlitteratur
8. Piken fra Piemonte av Fiola Bocca 129 kr (min omtale)
17. Urmakeren i Auschwitz av John Donoghue 149 kr
22. Den siste vikingkongen av Jan Ove Ekeberg 149 kr (min omtale)
61. Sommerboken av Tove Jansson 99 kr (min omtale)
71. Vampyr av Steffen Kverneland 149 kr (omtale kommer)
74. Safranhuset av Rosanna Ley 129 kr (min omtale)
93. Hver gang du forlater meg av Linnéa Myhre 149 kr (min omtale)
116. Arkitektens læregutt av Elif Shafak 79 kr (min omtale)
126. Mormor danset i regnet av Trude Teige 149 kr (min omtale)

Krim og spenning
147. Ingen vei tilbake av Tove Alsterdal 99 kr (min omtale)
150. Den syvende demonen av Øistein Borge 99 kr (min omtale)
160. Syndenes forlatelse av John Hart 99 kr (min omtale)
165. Kalypso av Ingar Johnsrud 149 kr (min omtale)
174. Alex av Pierre Lemaitre 99 kr (min omtale)
187. Paradisbakken av Marit Reiersgård 129 kr (min omtale)
194. DNA av Yrsa Sigurdardóttir 129 kr (min omtale)

Lydbøker
265. Det blå mellom himmel og hav av Susan Abulhawa 99 kr (min omtale)
266. Alfabethuset av Jussi Adler-Olsen 149 kr (min omtale)
279. Biter av lykke av Anne Ch. Østby 99 kr (min omtale)

Diverse fagbøker
249. Sauebondens liv av James Rebanks 149 kr (omtale av bok kommer)
327. Farvel, Syria: Om ett folk på flukt av Emil André Erstad 149 kr (min omtale)
337. Djevelen i den hvite byen av Erik Larson 149 kr
384. Profeten av Kahlil Gibran 129 kr (min omtale)

Barn og ungdom
414. Gutt av Roald Dahl 99 kr
712. Danny og den store fasanjakten av Roald Dahl 99 kr
713. Den lille prinsen av Antoine de Saint-Exupéry 99 kr

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge