Omtale; Ren poesi av Ellen Wisløff (red.)

Siden jeg har en viss forkjærlighet for diktsamlinger, endte jeg opp med å kjøpe Ren poesi av Ellen Wisløff (red.) under Mammutsalget, og nå kommer omtalen.

Beskrivelse fra forlaget
I løpet av ett år har diktkontoen @renpoesi fått flere enn 30 000 følgere på Instagram. Her er boken som samler de aller mest populære diktene fra suksessen. Dette er en unik samling kjente og kjære dikt, samt gullkorn fra noen av de viktigste, nye stemmene i norsk poesi. 100 dikt om kjærlighet, dikt til trøst, inspirasjon og ettertanke.

Mine tanker
Siden jeg liker diktsamlinger, var det ikke vanskelig for meg å like Ren Poesi, men jeg irriterte meg litt over noen skrivefeil enkelte plasser. I tillegg viser boka at med sosiale medier, kan dikt komme frem igjen fra mørket.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge