Omtale; How to Find Your Dream Dog av Dixie Tenny

Takket være iRead Book Tours, fikk jeg muligheten til å lese boka How to Find Your Dream Dog av Dixie Tenny.

Mens det er mange som gjør grundige undersøkelser før de søker på jobber eller kjøper et hus, er det flere som "glemmer" å gjøre samme anstrengelsene før de anskaffer seg en hund, som tross alt skal leve med familien i 10-15 år. Boka How to Find Your Dream Dog går igjennom ting, steg for seg, hvordan anskaffe den "perfekte" hunden, enten det er grunnene for å anskaffe seg en hund, egenskapene til forskjellige hunder eller andre ting en bør ta med i betraktningen.

For noen som overhodet ikke har peiling på hund, unntatt at de som regel har fire bein og pels (med mindre de har amputert et bein eller er nakenhund) er boka en grei innføring når det gjelder det aller mest grunnleggende når det gjelder hunder, men jeg følte at det allikevel var litt mangelfull informasjon til tider. Grunnen til at jeg følte det slik kan ha noe med at jeg er mer eller mindre født og oppvokst med hunder, og mer eller mindre "visste" alt dette fra før, så det var ikke de store åpenbaringene for meg. Jeg følte det var mer enn "basis innføring" for de som knapt har håndtert hunder, men for de som har en viss kunnskap, bør kanskje lete videre etter en annen bok.


a Rafflecopter giveaway

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge