Omtale; Night School - Bak murene av C. J. Daugherty

For en stund tilbake fikk jeg tilsendt et leseeksemplar av ungdomsromanen Night School Bak murene av C. J. Daugherty, og jeg har til slutt lest den.

Broren til Allie har rømt hjemmefra, og Allie, hun har blitt arrestert for tredje gang. Foreldrene hennes ender opp med å sende henne til en kostskole langt ute i "gokk". Til sin store overraskelse trives Allie og hun får etter hvert noen venner og bekjente. Problemet er at Cimmeria overhodet ikke er noen vanlig skole; enkelte klassekamerater og lærere har kanskje noe de skjuler, og etter hvert virker det som at skolen kan være en noe farlig plass.

Det var både positive og negative ting med boka eller karakterene; jeg likte den noe rebelske siden med Allie, men hun kunne være noe umoden til tider, samt jeg fikk følelsen av at det tidvis var en cocktail av Mean Girls og Gossip Girl forkledd på kostskole. Og hvis en forventer noe overnaturlig basert på omslaget eller teksten på baksiden av boka, må jeg dessverre skuffe dere. Noe av det positive med boka er at forfatteren gir små hint innimellom (uten å skrive ting med store bokstaver) om ting, samt karakterene er til en viss grad med på og drive boka fremover.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge