Omtale; The Sweetest Thing av Fiona Shaw

For snart to år siden da jeg var på studietur til York, England, endte jeg opp med å kjøpe en del bøker. The Sweetest Thing av Fiona Shaw er en av flere jeg kjøpte.

Harriet flykter fra tilværelsen i en Yorkshire fiskelandsby og tar toget inn til York i håpet om et bedre liv. På en bro i York møter hun på kvekeren Samuel, som blant annet hjelper henne med og få seg en jobb på en sjokoladefabrikk.

Det tok litt tid for meg og komme inn i boken (noe over hundre sider), men den ble mer spennende på slutten. Noe som var litt av oppturen for min del var at jeg dro kjensel på enkelte av stedene nevnt i boka, som f.eks. jernbanestasjonen, York Minster og Clifford's Tower.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge