Omtale; Perla av Carolina de Robertis

For en stund siden fikk jeg til slutt lest boka Perla av Carolina de Robertis. Siden forfatteren opprinnelig kommer fra Uruguay, kan jeg nå krysse av det landet i "Land i verden"-prosjektet mitt.

Perla vokser opp med en far hun forguder og en iskald mor. Faren var offiser i Argentina under "den skitne krigen", noe som bringer skam på familien i ettertid. Når Perla får besøk av en fremmed mann, får hun etter hvert forståelse av sin egen rolle under krigen, og at alt er ikke nødvendigvis som det ved første øyekast virker som.

Jeg syntes boka var fullt brukbar lesing, men følte på en måte at jeg har lest bedre. For min del var det som om boka "manglet" noe, uten at jeg helt klarer å plassere nøyaktig hva.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge