Omtale; Løp Svartøre løp av Rawdna Carita Eira

Diktsamlinga "Løp Svartøre løp" av Rawdna Carita Eira er en av flere diktsamlinger jeg har hatt liggende, som jeg på nyåret bestemte meg for å lese.

Samlinga er tospråklig, hvor den ene delen er på norsk, og den andre nordsamisk. I diktene kommer frem forholdet mellom reinsdyret Svartøre og jenta/kvinnen som er fortellerstemmen, samt forholdet mellom natur og mennesker. En av grunnene til at jeg leste nettopp denne diktsamlinga, er at den kunne brukes i Dive Into Diversity utfordringa, siden både forfatteren, og til dels fortellerstemmen, har samisk opprinnelse.

Personlig synes jeg at Løp Svartøre løp var en av de bedre diktsamlingene jeg har lest siden jeg har begynt på universitetet.

Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge