Oppsummering; Mål og utfordringer for 2014

I løpet av året har jeg gjort litt av hvert litteraturmessig. Satte meg noen personlige mål, og jeg har deltatt både på Back to the Classics utfordring, og lest afrikanske bøker (som var en annen utfordring). Kikket tilbake på mål jeg satte meg for 2014, og her er resultatene.

Klarte å skrive minst 1 innlegg i uka på denne bloggen
Leste definitivt mer enn 12 bøker
Leste mer enn 2 bøker jeg har fått tak i via Bookcrossing, og delta på en release-utfordring
Endte opp med å lese 4 1001-bøker
Reiste til York på studietur (og ja, kjøpte bøker)
Fullføre Afrika utfordringa

Når det gjelder resultatene til utfordringene, viser jeg til disse listene;

Back to the Classics utfordring
Obligatoriske kategorier;
20. århundre klassiker; The Wind in the Willows av Kenneth Graham
19. århundre klassiker; The Mill on the Floss av George Eliot
Oversatt klassiker; En verdensomseiling under havet av Jules Verne
En klassiker om krig; Wilfred Owen Poems Selected by Jon Stallworthy
Klassiker av en ny for meg forfatter; Dead Souls av Nikolai Gogol
Klassieker av en kvinnelig forfatter; To the Lighthouse av Virginia Woolf

Valgfrie kategorier;
En amerikansk klassiker; Twelve Years a Slave av Solomon Northrup
En klassisk krim, spenning eller thriller; Death on the Nile av Agatha Christie
Historisk fiksjon klassiker; A Yankee Girl at Fort Sumter av Alice Curtis
En klassiker som har blitt film eller TV-serie; Murder on the Orient Express av Agatha Christie
Movie/TV Series Adaption Review; Murder on the Orient Express

Afrika utfordring
Svart mamba av Nadifa Mohamed
Klagesang for Easterly av Petina Gappah
Season of Migration to the North av Tayeb Salih
Under Frangipaniträdet av Mia Couto
The Last of the Sweet Bananas av Jack Mapanje

Comments

  1. Ser du har noen spennende utfordringer på gang. Godt å videreføre noen til 2015. Godt nyttår, gleder meg til å følge deg videre :)

    ReplyDelete
  2. Fantastisk liste! Her må jeg stjele noen titler. Har lenge hatt Jules Verne, en verdensomseiling under havet på lista selv, leste Jorden rundt på 80 dager for en stund siden og den var utrolig morsom.
    Kjempefin blogg forresten.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk, og kjekt at bloggen kan være til inspirasjon. :-)

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge