Omtale; Filmversjonen av Murder on the Orient Express

Jeg kom på i siste liten at det var en kategori i Back to the Classics-utfordringa som innebar å se filmatiseringen av en klassiker. Siden jeg skrev om Mordet på Orientekspressen (Murder on the Orient Express) av Agatha Christie i kategorien "klassikere som har blitt filmatisert", bestemte jeg meg for å se den i går.

For de som ikke husker/vet hva som er handlingen i boka, her er hva jeg skrev om romanen;
Rett etter midnatt stopper Orient-ekspressen midt i snøen. Om morgenen ligger Simon Ratchett død i kupeen sin. Isolert på grunn av snøværet, må Hercule Poirot finne morderen blant den døde mannens fiender, før han slår til igjen.

Versjonen jeg så i går var den med David Suchet. Jeg husker ikke om jeg har sett akkurat denne tidligere, men vet at jeg har sett flere Poirot-filmatiseringer med Suchet i hovedrollen. Er det ihvertfall en ting som er sikkert, er det at han definitivt ikke skuffer i rollen som den belgiske detektiven. Et av minusene er at som vanlig er det en viss forskjell på hva lesere mener er viktig i boka og hva som blir tatt med i filmen (det er som regel noen skuffelser), men denne filmatiseringen var allikevel fullt brukbar.


Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge