Topp ti tirsdag; Favoritt filmer

Denne ukens topp ti tema hos The Broke and the Bookish omhandler en annen type historier; topp ti TV-serier eller filmer. Selv har jeg valgt å skrive om filmer.



Min liste;
1.       Dracula – Dead and Loving It (har sett filmen såpass mange ganger at jeg kan majoriteten av replikkene, så det er ikke noe poeng i å se den sammen med meg, samt det var denne filmen som fikk meg seriøst interessert i Dracula)
2.       Beetlejuice
3.       The Legend of Sleepy Hollow
4.       Das Cabinet Des Dr. Caligari (noe for de med litt mer sære interesser, som inkluderer tyske skrekkfilmer fra 30-tallet. Denne var en av de første som ikke var ”bare” svart/hvitt, men også lekte med lilla og grønt under innspilling).
5.       The Addams Family Values
6.       Donnie Darko
7.       One Flew Over the Cuckoo’s Nest
8.       Chocolat
9.       Amélie

10.   The Matrix trilogien (ja, vet det er tre filmer, men det er noe over det med Platons huleligning og det med parallell virkelighet som fascinerer meg). 

Et YouTube-klipp fra en av de mer morsomme scenene fra Dracula - Dead and Loving It. Av en eller annen grunn er jeg veldig glad for at jeg ikke har hatt Van Helsing som foreleser.


Comments

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge