Smakebit på Søndag; A Street Cat Named Bob

 Kanskje på tide med en ny "Smakebit på Søndag", som er fast tema hos Flukten fra Virkeligheten. Denne gangen skal jeg skrive om "A Street Cat Named Bob" av James Bowen.

En fyr som er på narkotika-rehabilitering støter på en skadet rødtabby katt i trappeoppgangen der han bor. Etter hvert blir de nære venner og på en snodig møte rehabiliterer hverandre, samtidig som de av og til ender opp i problematiske situasjoner.

Uttrykket "Never judge a book by it's covers" kan passe i dette tilfellet, siden jeg har fått noe annerledes syn på gatemusikanter og/eller personer som selger magasiner som f.eks. Asfalt (Rogaland). Man kan ikke dømme en person, "bare" fordi vedkommende ikke passer helt inn. I tillegg illustrerer boka bra hvor stor terapautisk effekt dyr kan ha på folk.

På generelt basis likte jeg boka (hvis du ikke har forstått det til nå), og jeg smilte flere ganger når jeg leste den, så jeg har ingen problemer med å anbefale boka.

"Such spontanious acts of generosity hadn't exactly been a part of my life in the past few years. Random acts of violence, yes; kindness, no. It was one of the biggest changes that Bob had brought with him. Thanks to him I'd rediscovered the good side of human nature."


Comments

  1. Katter är väldigt speciella djur. Tycker jag som älskar katter :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Monika; Jeg vil tro at du ikke er den eneste som liker katter. ;-) De er noen spesielle, men utrolig herlige dyr.

      Delete
  2. En veldig annerledes historie og catchy tittel - kan tenke meg at den kan være god lesing : )

    Takk for smakebiten : )

    ReplyDelete
  3. Denne historien høres annerledes ut og jeg kunne tenkt meg å lest denne. Tusen takk for smakebit og boktips! Katter er herlige dyr,det er helt sikkert:-)

    ReplyDelete
  4. Interessant historie, og det er mange undersøkelser som viser at kjæledyr har mange positive helseeffekter.

    ReplyDelete
  5. Jeg er ikke noe kattemenneske, men handlingen her var uansett spennende. Trenger å utfordre meg ang. Megafonselgere, så kanskje jeg bør lese denne. Ha en fin søndag!

    ReplyDelete
  6. Tusen takk for smakebiten, denne boken merket jeg meg for ikke så veldig lenge siden. Den virker veldig fin, syntes jeg.

    Ha en fortsatt fin søndag og kos deg i bøkenes verden :)

    ReplyDelete
  7. Åå denne fikk jeg virkelig lyst til å lese! Jeg er et kattemenneske! Haha :) Tusen takk for smakebiten! Ha en fin søndag :)

    ReplyDelete
  8. Høres ut som en flott historie:) Elsker katter, de er kloke dyr og jeg skjønner godt det kan være helsebringende å ha dyr:) Takk for en god smakebit!Ha en herlig søndag!

    ReplyDelete
  9. Jag skulle inte lockas av framsidan, men innehållet verkar ju riktigt bra.
    PS Av något skäl vill inte kommentarsfältet ta min signatur http://lottensbokblogg.wordpress.com

    ReplyDelete
  10. Intressant historia. Tack för tipset!

    ReplyDelete
  11. Takk for herlig smakebit!
    Ønsker deg en glad dag!
    Pia

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Spotlight; Dancing in the Rain av Lucy Appadoo

Review; The Prettiest Girl in the Grave by Kristopher Triana

Annoncing the 2023 Diversity Reading Challenge